Tyson min älskade rottweiler kille <3

Tyson har haft stort problem med klipp klorna och att röra hans tassar och smörja in dom med salva så dom blirlena allså trampdynorna ska bli lena och sköna.
Utan att han försökte bita,nafsa, springa och hålla bort.
Det började för ca en månad sem då började jag ta upp tassarna varje dag upptill ca 5-8gånger om dan.
Det blev bättre och bättre.
Sen var det dags att börja med salvan då han är torr på trmpdynorna det gick så jäkla bra men bara en tass är gjord. Men en tass med ca 4-6 trampdynor på det jäkligt bra för Tyson!! 
3dje veckan blev det att vänja han att jag drar kloklippning vid hans tassar och sånt gick bra men lite obehagligt tyckte han sen blev det ett stort steg att vi skulle ta och testa med hundfilen. Och ska fila klorna så dom inte är vassa. Gick så jäkla bra jag är så sto,t över både mig och han på 1 månad så kan man börja röra,klämma,fila ner,smörja in dem. Men nu är det snart klipp dags men vill inte gå för snabbt fram!!! 
 
 
Övriga vardagstränigarna går toppen Benji börjar hoppa fint med fin teknik och kraft i bakbenen diesel börja fixa lydnaden bättre :)
 
ÄLskar er så jäkla mycket hundar så det går inte förklara <3
 
Och Sazza jag saknar dig skit mycket du finns i mitt hjärta och vi pratar om dig väldigt ofta <3 :(

Kommentarer
Postat av: Wilma & Milotte

Fin blogg! Kolla gärna in våran !
Kram

2012-10-04 @ 21:46:39
URL: http://nattstad.se/miwi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0